We live in an age of high-tech, where all kinds of activities are helped and supported by various advanced tools. One that can not be separated from human life today is a gadget. The need for gadgets that first appeared only for the elite, now has become the primary needs of people from the bottom to the upper class. As a communication tool, gadgets are now equipped with a variety of ease features.

So that its existence is not just a medium of communication but also other interests related to life. Like for example, socializing, work and so forth. But along with the benefits that exist in the gadget was also has a negative influence on users such as addiction. Well, sahabatanehdidunia.com below there are some tourist attractions that prohibit visitors using gadgets. Where are the places? Here's the information for you.

Quar Abbey



Quar Abbey is one of the historic places in the world located on the Isle of Wight, England. The beginning of this building is home to the Benedictine monks, and since a few years ago this area opened to the public as a tourist attraction that not only offers entertainment but also presents the serenity of spiritual tourism. Quar Abbey, Isle of Wight can indeed be visited as a destination for spiritual wiisata because visitors can walk around taan, praying, religious enlightenment and so forth. Therefore, this place does not allow visitors to use or activate the gadget to be able to concentrate fully and get the calm coveted. If you enter this area by operating the gadget, maybe you have been kicked because it disturbs the peace in that place.

Palm Island, St. Vincent

The Caribbean Islands in the South American region is indeed famous for a variety of beautiful tours with amazing hotels. But there is one hotel that not only offers a beautiful Caribbean island reserve but also a soothing relaxation of mind. The place is the Palm Island Resort & Spa. How not calm if in this place visitors are not allowed to use gadgets. To support this rule, the hotel management does not provide wifi facilities and no TV. Visitors are really made as if - disappeared for a moment from worldly affairs. Therefore, people who have visited this place say that one of the pleasures and satisfaction of vacationing in this place is maximum relaxation.

Ranch House



Ranch house or farmhouse located in the region of Andalusia, Spain was also one of the places that prohibit the use of gadgets for tourists. Andalusia is famous for its stunning attractions and resorts. One of them is a ranch house that has an area of ​​about 17 hectares! The uniqueness of this ranch house is the use of sunlight as a source of energy. So that there can be no wifi service for your gadget. The calmness, the natural atmosphere in it really makes it relaxing for anyone who visits in it. Although prohibiting the existence of gadgets, but other facilities provided no less good as hammocks or hammocks in the spacious yard that you can make relaxing or sunbathing under the sun Andalusia.


Lundy Island


It turned out that in addition to Quar Abbey, Britain has another place that also prohibits tourists using a gadget that is in Lundy Island. A remote island located in Devon, England has an interesting advantage even though you can not access anything through your gadget. In this beautiful little island, you can see Puffin birds that also became the mascot for this tourist spot and other beautiful scenery. May be called back to the past if you visit this place because besides not allowed to use gadgets, this island also has no traffic signs or traffic lights as well as the world's highways. This tourist area is really suitable for you who are saturated with kehidupa outside and want to feel the sensation of calm without having complicated with gadgets. Because of the strict ban of this gadget, for visitors who violate it will be fined!

using gadgets is certainly not a mistake, but if to cause addiction may be true if then familiarized there are restrictions. Because everything that is excessive never cause a good effect. For those of you who want to take a break from the virtual things of gadget, the above tourist spots can be alternative choice. If you were told to choose, which one is your favorite?
Demonic possession is not just a joke. Especially if you have to deal with one of the 13 most dangerous demons. They are the devils of the most horrible and very dangerous hell. Demonstrators must be familiar with the following names of demons:




Here are the 13 most dangerous and terrible Demon:

ASMODEUS - The ancient Hebrew demon-loving party of sensuality.

Astaroth - Demon Woman is worshiped by Phoenicians as the goddess of lust.

Azazel - The Devil who taught humans to make weapons of war and women introduced to cosmetics.

Balaam - the Hebrew demon of greed and greed.

Behemoth - The elephant-shaped demon is terrible.

Beezlebub - Disgusting, Lord of the Flies.

Bile - the Celtic god of Thousand years of Hell.

CIMERIES - The Devil who rode the black horse and the African rules.

COYOTE - Indian American Devil.

Damballa - Crime of Voodoo the serpent god.

Dagon - the vengeance of the Philistines of the sea.

Mormo - King Ghouls and empress head of Hecate, the Greek goddess from below and magic.

MICTIAN - worshiped by the Aztecs as the god of death.


This incident occurred in a village in Central Java. A mysterious figure suddenly wandering terrorize the people who are walking alone. Every time someone is alone on foot or on a drive, this ghost must appear. He was a creepy man, his face very pale and he walked so stiffly that his hands were as if they were still. He looked like he was flying.

The story of this pale-faced man was initially thought to be a hoax. Just joking that the villagers do not like the wild night because it disturbs the security and tranquility of the village. But since this ghost often arises also during the day, everyone believes this ghost exists. Moreover, the intensity of occurrence so often, until the villagers decide to find out who the pale figure is creepy.

This ghost used to cross the village streets in front of State Elementary School 2. Usually this man wearing clothes like a human. Often a shirt with trousers. He has a thin and tall stature. His age looks like a 48-year-old male. His face is not very visible Javanese because he like suffering from skin cancer that makes his skin so damaged.

One night, villagers trap this ghost. They intend to catch this troubling ghost-faced ghost. When one of the villagers became victimized, he was really frightened to play because it turned out that this ghost has the ability to reproduce itself. There were about four sightings of the pale-faced man. He is really creepy. Usually he wears a shirt, in that night he wears a black robe. From his mouth out sharp teeth and blood drops. The ghost also produced a strange hissing sound occasionally accompanied by a roar like a tiger.

Before the victim tumbal was increasingly terrified and almost attacked. From the right, people threw stones at them. Some even throw sharp objects like knives. Some even wear guns. Strangely all the weapons did not work. The pale-faced man continually stood up terrorizing the stupid victim of tumbal by the citizen tied to a power pole so that he could hardly escape. The ghost grew even more excited by the crowd. He even came out with a strange smoke that smelled like a burnt cable. The strange smoke was ejected to the citizens who attacked him with sharp weapons.


Indeed our solar system has only one center, the sun. However, in the area near Doncaster, South Yorkshire, England there are two visible suns.

A resident named Phil Bell has proved it. One afternoon as it passed the area before sunset, Phil witnessed the unusual phenomenon.

He even had to capture it in a photo. In the photos that spread on the internet, seen on one side of the sun twilight still shines with the light. But on the other hand, the tread is also a shining round shadow which is later called Phil as the second sun.

"I was not sure what it was, I thought maybe a plane was coming out from behind a cloud," Phil said as quoted from Metro.co.uk. "I took a photo and a few minutes later went back behind the clouds, and you could see it light up the clouds from behind.I was amazed I was amazed I thought 'What's that?' I've never seen that before."

Meanwhile, there is no known cause of the phenomenon that seems to show there are two suns. Could be a rare phenomenon that occurs due to the refraction of sunlight.
Sejak heboh isu tentang teori Bumi Datar. Maka misteri ujung dunia pun menjadi trending topic lagi. Jika Bumi Datar, maka konsekuensinya bumi memiliki ujung, iya kan?

Misteri Ujung Dunia sangat menarik buat dibahas. Karena masih hangat-hangatnya bahkan semakin lama malah memanas karena kontroversi Flat Earth Theory yang makin membabi-buta.



Jika Bumi datar benarkah Bumi memiliki ujung? Di mana ujung Bumi? Di mana batas dari planet ini dan apa yang terjadi bila seseorang sampai di ujung dunia alias ujung bumi? Ada banyak sekali pertanyaan yang susah untuk dijawab.

Tapi kami dengan susah payah sudah mencoba menulis 3 misteri ujung dunia, benarkah Bumi punya ujung? Semoga informasi ini dapat menambah wawasanmu dan dapat menghiburmu. Serta menambah wacana dalam sejarah teori bumi datar.

1. Jika Bumi Datar Disinyalir Ujung Dunia adalah Kutub Selatan (Antartika)

Buat kamu para flatter pasti sudah tidak asing dengan tesis yang menyatakan bahwa ujung dunia adalah kutub selatan atau antartika. Kutub yang konon dilindungi oleh jaringan tentara internasional ini sungguh memiliki banyak desas-desus mistis. Kabarnya di sana ada tembok es raksasa yang tak tertembus. Tembok berbahaya yang jadi ujung dunia.

2. Ujung Dunia adalah Perbatasan Peradaban Kehidupan Manusia dengan Kehidupan Antah Berantah

Diyakini bahwa di balik ujung dunia. Di balik tembok es raksasa di kutub selatan ada sebuah kehidupan yang amat berbeda dengan kehidupan manusia. Konon ada peradaban langit di sana. Peradaban dari makhluk-makhluk yang lebih hebat dari manusia. Mungkinkah alien?

3. Bumi Benar-benar Punya Ujung, dan Ujung Dunia ini Mengandung Anomali Magnetik, Tidak Ada Satupun Manusia dan Teknologi yang Mampu Menembusnya

Konon kabarnya sudah banyak yang bisa sampai ke kutub selatan. Sayangnya belum ada yang berhasil menyambangi ujung dunia. Disebabkan ujung bumi ini memiliki anomali magnetik teramat kuat. Secara alami segala benda yang mendekat ke ujung dunia atau ujung planet bumi ini bakal dibelokkan atau malah tersedot dan lenyap.



Manusia sebagai makhluk sosial pada hakikatnya selalu ingin berinteraksi akrab dengan sesama. Salah satu bentuk interaksi manusia yang (mungkin) paling simple dan mudah dipraktikkan kapan saja tentu adalah tersenyum. Siapa hayo yang gak suka senyum? MBDC sih hobinya senyum.
Tetapi terkadang kita berada di suatu keadaan di mana sebenarnya tersenyum tidak menjadi opsi yang tepat untuk di pilih. Jangan anggap remeh! Jika kamu terjebak dalam situasi “sebenernya-gak-boleh-senyum-tapi-gimana-lagi-udah-terlanjur-senyum”, akan sangat sulit bagi kamu untuk keluar. Atas dasar itulah MBDC membuat artikel yang akan menjauhkan kamu dari situasi tersebut. Berikut ini adalah momen-momen yang tidak cocok untuk tersenyum:

1. Saat Ada Bau-bauan yang Tidak Sedap

Jangan pernah tersenyum pada saat anak-anak di tongkrongan kamu mulai mengidentifikasi adanya bau-bauan tidak sedap. Indikasi standartnya adalah kalimat: “Waduh…. Kentut siapa nih?”. Jika kamu tersenyum, semua orang di sekitarmu akan menganggap kamulah pelaku pembuangan gas (atau lebih) yang menyebabkan bebauan tersebut. Ini tentu saja akan segera merusak pencitraan kamu dan tentunya itu tidak menyenangkan. Kamu gak mau dituduh sebagai si tukang kentut dong?

2. Saat Ada Darah

Jika bagian tubuh kamu atau teman kamu mengeluarkan darah, mungkin karena terluka atau juga mimisan, jangan pernah kamu tersenyum. Pada dasarnya semua manusia itu tercipta dengan batin yang tidak akan pernah tenang jika melihat darah bercucuran. Indikasi standartnya adalah kalimat: “Ah! Tidak! Aku berdarah!”. Nah, kalo kamu malah tersenyum dalam keadaan seperti ini, bisa jadi ujung-ujungnya kamu dikira psycho oleh temen temen kamu. Psycho itu apa sih? Pyscho adalah alat yang digunakan untuk melindungi kaki kamu, oh salah, itu sepatu. (Kurang lucu yah? Potong gaji ah. – red) Psycho itu singkatan dari kata psychopath alias orang yang suka menyiksa orang atau bunuh bunuhin orang gitu. Serem deh pokoknya.

3. Saat Ada Handphone Temen Kamu yang Hilang

Sering ketika kita sedang asik asik mengakrabkan diri dengan sahabat-sahabat kita, ada aja temen kita yang kehilangan handphonenya. Konon, pada jaman dahulu kala, katanya bercandaan nyembunyiin handphone itu keren banget. Gak tau juga deh serunya di mana. Jika kamu terjebak dalam situasi ini, indikasi standartnya adalah: “Eh! HP aku hilang! Siapa nih yang nyembunyiin?”. Jika kamu tersenyum maka niscaya seluruh orang disekitarmu akan mengira bahwa kamulah orang yang menyembunyikan handphone temanmu yang malang itu. Biarpun sebenernya temen kamu itu HP-nya ketinggalan di WC dan dicolong orang, tetep aja orang-orang akan mengira kamu yang nyolong/nyembunyiin dan selama beberapa jam ke depan kamu akan dipaksa untuk ngembaliin suatu barang yang sebenernya kamu gak tahu keberadaannya.

4. Saat Kamu Sedang Pipis di Toilet Umum

Poin ke empat dari artikel ini hanya ditujukan untuk lelaki. Jika kamu sedang buang air kecil di toilet umum yang kebetulan memiliki urinoir lebih dari satu sehingga memungkinkan untuk melangsungkan pipis berjamaah, jangan pernah senyum ke orang sebelah kamu. Kenapa? Ya coba aja bayangin: kamu sedang memanjakan tubuhmu dengan melangsungkan acara pipis berkualitas dan tiba-tiba ada mas-mas di sebelahmu, noleh ke arah kamu dan tersenyum. Terus ditambahin kata-kata semacem “Enak mas pipisnya?” atau “Punya mas bagus ya bentuknya” atau mungkin dia gak berkata apa-apa tapi mendesah-desah. Oh my god.

5. Saat Kamu Digodain Oom-oom

Poin kelima ini ditujukan khusus untuk wanita. Ada kalanya ketika kamu sedang berjalan-jalan di mall kemudian secara tidak sengaja berpapasan dengan oom-oom. Apesnya (atau untungnya?), ternyata om-om tersebut godain kamu. Sepanjang petualanganmu di mall tersebut, kamu dibuntuti oleh om-om yang sangat bersemangat ini. Nah, jangan senyum ke dia! Kalau kamu senyum ke si om semangat ini, dia akan mengartikan senyum kamu sebagai lampu hijau untuk bisa memboyong kamu keluar dari mall tersebut. Eh tapi ini hanya berlaku kalau kamu emang gak mau digodain ya. Kalau kamu suka digodain mah senyumin aja. Mungkin terlintas di pikiranmu, gimana sih caranya senyum untuk menggoda om-om? Tanyakan pada Neng Dara!
Nah, demikianlah 5 situasi dimana kamu disarankan untuk tidak tersenyum. Tapi ya semua itu sih preferensi pribadi kamu sih. Kalo kamu tetep mau senyum ya terserah aja. Tapi kalo kamu udah sampe mendapat kesulitan, jangan minta tolong sama MBDC ya. Ada situasi lain dimana sebaiknya kamu tidak tersenyum? Sini share sama MBDC